در به در

امروز ویدئویی در اینستاگرام دیدم و باعث شد به این فکر کنم که همه ی ما آگاهانه یا ناآگاهانه دچار ویژگی های منفی هستیم که در موقعیتش خودشان را بروز می دهند.

   مثلا نژادپرستی. خیلی ها هستند که وقتی پای صحبتشان شوی کلی حرف قشنگ بلدند در مورد برابری و آزادی و حقوق برابر ولی همینها وقتی که به نژاد یا قوم خاصی می رسند رفتارشان کاملا فرق می کند. قضیه ی ویدئو این بود که چند نفری از ایرانیان به نشانه اعتراض به حکومت ایران رفته بودند ورودی سالن برگزاری کنسرت یکی از خواننده های داخلی با پرچم و شعار. تا اینجایش مشکلی نبود تا این که یکی از این معترضین متوجه شد چندین نفری از افغانستان دارند می روند سمت سالن. شروع کرد به خطاب قرار دادن آنها با الفاظ نژادپرستانه، ول کن هم نبود. متاسفانه کسی هم جلوی این شخص را نگرفت با اینکه ماموران پلیس برای حفظ امنیت آنجا ایستاده بودند هیچ کس نرفت به این ها بگوید این اراجیفی که اینها می گویند مصداق نژادپرستی است. البته من خیلی در جریان قوانین آنجا نیستم ولی یکی از فعالان ایرانی آنجا را که دنبال می کنم و این ویدئو را هم او به اشتراک گذاشته بود، نوشته بود که این قضیه قابلیت پیگیری حقوقی دارد. به هرحال این حرکت برای من خیلی تعجب آور نبود کما اینکه در همین شهر خودمان کلی درگیری مجازی در صفحه فیسبوک فارسی زبانان هست و اکثرش هم‌ از تفکر نژادپرستانه ای نشات می گیرد که ریشه ی خیلی عمیقی دارد. خلاصه می خواستم بگویم خیلی از ویژگی های منفی ما حالا چه در موردش آگاهی داشته باشیم یا نه، خود را این جا و آنجا نمود می دهند. قدم اول برای تغییر این است که بپذیریم این ویژگی یا تفکر منفی است، نیاز به اصلاح دارد و  بعد فعالانه برای تغییرش اقدام کنیم. به نظر من مشکل اینجاست که خیلی ها اصلا نمی دانند که این بد است چه برسد به اینکه بخواهند اصلاحش کنند. 

نظرات 2 + ارسال نظر
Baran جمعه 22 اردیبهشت 1402 ساعت 03:55

http://www.landafg.blogfa.com/1399/03
هر بار می رم می خونم اش،گریه ام می گیره


گل گفتین بلامیسرامیدوار و آرزومندم اصلاح اش کنیم.

نسبت به سالهای قبل آگاهی بیشتر شده و جای امید هست، البته که برای اونایی که مشکل را مشکل نمی بینند راه درازی باقی مونده

لیلی چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 ساعت 06:08 http://Leiligermany.blogsky.com

نژادپرستی گاهی در ناخودآگاه ما وجود داره و تا زمینه اش مهیا میشه بروز پیدا می کنه.شایدم در حرف مبارزه با نژادپرستی آسون باشه ولی در عمل وقتی قرار روی شخصیت خودمون کار کنیم سخت میشه.
خیلی روان می نویسید

همینطوره و البته اگه اطرافیانمون هم شبیه باشند سختتر میشه به آگاهی رسیدن

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد