مامانها و خاله هایی که اینجا سر می زنید برای غذای بچه چه چیزهایی رو امتحان کردید که بچه دوست داشت؟ من cereal برنج و جو امتحان کردم که بچه دوست داره اما باعث یبوستش میشه. پوره ی گلابی و هویج هر کدوم رو امتحان کردم دوست نداشت. پوره ی سیب زمینی شیرین و گلابی تا حدی میخوره اما نه زیاد. کلا روال غذا دادن رو چطور شروع کردید.اینور اونور زیاد مطلب خوندم اما دوست دارم تجربه های عملی شما رو هم بدونم. ممنون
نظرات 6 + ارسال نظر
نیلوفر یکشنبه 3 مرداد 1400 ساعت 21:09

ببخشید صحرا جان، بله. رو آمازون بگرد دنبال stainless steel mini streamer من بخارپز میکردم بیشتر چیزها رو.

ممنونم نیلوفرجان، آره باید همین دیگ بخارهای استیل روبگیرم، جمع و جور و کاربردی

نسترن یکشنبه 27 تیر 1400 ساعت 02:25 http://second-house.blogfa.com/

سلام اینجا از لعاب برنج شروع میکنن و بعد حریره بادوم همونی که محدثه جان گفتن و بعدم فرنی با آرد برنج و شیرخشک یا شیر پاستوریزه البته از دکترش سوال کنید
سوپم که شامل هویج و گوشت و کمی جو و مقدار کمی کره بصورت میکس شده
یا پوره میوه که حالت بخار پز داره بدون پوست
غذاهای آماده هم هست سرلاک ولی بعضی پزشکها باهاش مخالفند

ممنونم نسترن جان

ترنج پنج‌شنبه 24 تیر 1400 ساعت 00:53 http://khoor-shid.blogsky.com

من یک پست راجع به این موضوع نوشتم. امیدوارم به دردتون بخوره.

مرسی ترنج عزیز، خیلی خوب و ملموس توضیح دادی

تیلوتیلو دوشنبه 21 تیر 1400 ساعت 23:16 https://meslehichkass.blogsky.com/


همون مامانها باید نظر بدن
خاله ها بلد نیستن برنامه های غذایی دقیق را

مرسی خاله جون

محدثه دوشنبه 21 تیر 1400 ساعت 22:40

من یادمه برنج میپختم یکم لعاب برمیداشتم بعد به برنجمون نمک میزدم … کم کم میدادم بهش… اگر حساسیت نداره بادوم درختی رنده ریز میکردم، مثلا سه تا… بعد چند قاشق آب اصافه میکردم آروم میپخت غلیظ میشد، یکم کره مینداختم توش میدادم بهش … یکم هویج ، گوشت، جوپرک، پیاز، دوس داشتی سیب زمینی ولی طبعش سرده معده بچه سرد میشه و درنتیجه اشتهاش از دست میده، اینا از هرکدوم کم و کوچولو میپختم میکس میکردم یکم کره بهش میزدم، اگر روغن زیتون بی بو پیدا کردی در حد چند قطره بریز ، خیلی خوبه… زرده تخم بلدرچین هم میپختم کمی کره میزدم با دست له میکردم میدادم بهش… غذای شیرین میخوای بدی شیره انگور اینا بده… من هنوزم روغن مایع تو غذاهام نمیریزم ، بهش شکر نمیدم خیلی و ماکارونی و سیب زمینی خیلی کم…. بچه ها تو این سنین یبوست میگیرن ، نگران نباش، با دکتر چک کن حساسیت نداره تو غذاهاش کره حیوانی یا روغن زیتون که عالیه بریز یا روزانه بهش الو خیس شده بده… عصاره گوشت که تو شیشه میگیرن سرچ کن، درست کن کم ، تو غذاش بریز یه قاشق

من تلاش دارم چیزهای مختلفو امتحان کنم منتها الان به یه مشکل جدید برخوردم، پسرک اصلا دهنشو باز نمیکنه، اوایل خیلی مشتاق بود الان نه به محض اینکه میبینه دارم غذا رو میارم سمتش، روشو یه طرف دیگه میکنه دهنشم‌چفت میکنه

نیلوفر دوشنبه 21 تیر 1400 ساعت 21:51

من از butternut squash شروع کردم و بعد سیب‌زمینی شیرین، آووکادو و بروکلی. پسرم نخودفرنگی دوست نداشت، فکر کنم به خاطر پوستش. هویج هم ندادم به نظرم زبر بود. بعد هم گلابی و بعدش مرغ و گوشت که با هویج و کرفس میپختم. همه اینها تو یه بازه یک ماهه حدودا. من اصلا cereal ندادم. موز هم خوبه، من اوایل زیاد نمیدادم.

همه چی رو آبپز میکردی دیگه نیلوفر جان، درسته؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد