امروز بساط آش پزون داریم. چند روز پیش کلی سبزی تازه خریدیم و خرد کردیم و حالا افتاده ایم روی دور غذاهای سبزی دار. کلی سبزی خشک دارم اما انگار آن رنگ و بویی که باید را نمی دهد و فقط در صورتی که فریزرمان خالی باشد سراغشان می روم. بارداری کمی تنبلم کرده و البته تنها دلیلش نیست. کلاسهای آنلاین و تمام روز پشت میز نشستن خودش یک عامل مهم در این بی تحرکی است. دیروز بالاخره تصمیم گرفتم خرید بچه را شروع کنم. با همسر جان سری به فروشگاه تارگت زدیم و کلی گشتیم. راستش آنقدر تنوع زیاد بود و بعضی چیزها که من تازه می فهمیدم برای بچه لازم هست که کلا خرید نکردم. چون آپارتمانمان یک اتاق خواب بیستر ندارد قصد نداریم خریدهای بزرگ و جادار بکنیم. یک گهواره ی جمع و جور که بشود کنار تخت خودمان برای ماههای اول جا داد تا وقتی که سال دیگر خانه را عوض کنیم و بشود بزرگتر و جادارترش را گرفت. برای لباس خیلی سختگیر نیستم و می دانم دفعه ی بعد که خرید بروم می توانم مقدار زیادیش را یکجا بگیرم. خرد و ریزه های ضروری را حتما باید لیست کنم که بعدا یادم می رود. سخت است ولی باید از یکجا شروع کرد.


نظرات 6 + ارسال نظر
نسترن دوشنبه 17 شهریور 1399 ساعت 03:24

خشک کن منظورم این پارچه های نخی هست که بعد از شستن پاهای بچه دورش میپیچن آبگیری خوبی دارن و تقریبا نرم هستن
راستی قنداق هم بگیرید ، جدیدها پارچه سبکی عه که چسب دارن راحت میشه دور بچه پیچید،برای شب خیلی خوبه چون بچه ها معمولا از حرکت دست خودشون هم از خواب میپرن ولی این وسیله کمک میکنه
بازم چیزی به ذهنم برسه میگم

اینا توی لیستم هستند، مرسی خانم

ترنج یکشنبه 16 شهریور 1399 ساعت 09:43

من برای کالسکه بچه از این Travel system ها خریدم که تا یک مدت کار کارسیت رو هم انجام میده و لازم هم نیست بچه رو جابجا کنی مدام. برای تخت خیلی ها از این پلی اند پارکها میخرن و راضی هستند‌ چون بعدها هم استفاده داره.. Receiving blanket به اندازه لازم که برای همه چیز استفاده میشه از قنداق کردن تا تمیز کردن و ...
بطری شیر بچه و شیر خشک خیلی زیاد نگیر از الان‌. چون خیلی از نوزادها بعضی از سرها رو پس میزنن، اگر بچه خورد بعدش راحت میتونی به تعداد کافی بگیری.
لباسها و سوتین مخصوص شیردهی. من از هر کدوم یک دست گرفتم فعلا تا ببینم اگر شیر داشتم بیشتر بگیرم بعدا..

آره ترنج جان، ما هم فکر کردیم این تراول سیستم ها راحتتره و کاربردیتر. برای تخت فعلا هنوز تصمیم نگرفتیم احتمالا از این bassinet هایی که تکون میخورند بخریم. نمیدونم باید بازم برم ببینم چی میشه. در مورد بطری هم فکر کنم درست میگی، فعلا یه برند دارم ببینم چطوری میشه. مرسی عزیزم از پیشنهادای خیلی خیلی مفیدت

نسترن یکشنبه 16 شهریور 1399 ساعت 08:01 http://second-house.blogfa.com/

منم ذوق نی نی دارم شدیییید
لیست گندم عالیه ولی شیشه شیر و پستونک رو هم اضافه کن
کریر برای ماهای اول خوبه
ساک بچه رو کوله انتخاب کنید تا راحتتر باشه
کرم شقاق سینه چون بچه اول هست ممکنه اذیت کننده باشه تا شیر بیاد،الهی که اصلا لازمتون نشه
فینگیر به درد میخوره
کمی جغجغه
تشک و روانداز کوچولو و سبک
خشک کن های بی بی فور لایف خیلی خوبن
دیگه همینا به ذهنم رسید

نسترن جان، مرسی واسه نکاتی که اضافه کردی
اون کرم رو نمیگفتی اصلا به فکرم نمیومد.الان دو تا شیشه شیر دارم از فروشگاه لباس بارداری که خرید کردم به عنوان هدیه بهم دادن، البته یه ست کامل خودمم میگیرم. خشک کن منظورت از این شیشه خشک کن هاست؟

Baran شنبه 15 شهریور 1399 ساعت 22:56

جسارتا سبزی خشک ها؟رو کجا نگهداری میکنید؟من توی یخچال نگهداری میکنم.مثلا از سال ۸۸ کوت کوتی خشک کرده درکنار نعناع ها و مرز و تلخون وپلنگ مشک و.،، تو یخچال هست.سبز بودن و معطر احوال بودنش رو مث روز اول حفظ کرده.


خرید ها تون به سلامتی و دل خوشیخیلییییی مبارکا باشه بلامیسر
من عاشق تشک چه و لحاف و پشتی نوزادی امخصوصا کنار شون دراز کشیدن
یادمه بچه بودم.عروس مش حسن زایمان کرده بود،وقت شیردهی، کنار نوزاد دراز کشید و
به اش شیر خوراند ومادر و مولود،جفت شون
خدایا خیلی خیلی مراقب صحرابانوی عزیز دل مان باش

سبزی خشکها تو کابینتند، البته من خودم خشک نکردم از همین جا خریدم و اونام تو یخچال نذاشته بودن ولی اصلا مزه نمیدن. نعناع و شنبلیله رو که از اونور آوردم خوبن چون اونا خونگی اند ولی این بازاریا
اینجا یه سری آپشن واسه رو زمین گذاشتن بچه هست ولی نه به اون صورت رسمی تشک. مامانم اگه نزدیک بود این قسمت به عهده ی ایشون بود
مرسی از دلگرمی دادنات باران عزیزم

taraaaneh شنبه 15 شهریور 1399 ساعت 09:39 http://taraaaneh.blogsky.com

من که عاشق لباس بچه های تارگت هستم. کار خوبی میکنی که چیزهایی رو که الان لازمه میخری. انشالا که به شادی و سلامتی ازشون استفاده کنی.

سلامت باشی ترانه جان. حساب کردم هفته ای یه بار بتونم خرید برم شاید بتونم کل لیستو تا زمان تولد تکمیل کنم

تیلوتیلو شنبه 15 شهریور 1399 ساعت 08:43 https://meslehichkass.blogsky.com/


چقدر ذوق دارم
یه تخت کوچولو کنار تخت مادر که تا دوسالگی هم یه سادگی میتونه ازش استفاده کنه
لباسهای سایز صفر و یک و دو را یکجا بخر که تا یه حدی ماههای اول راحت باشی
تنوع در رنگ و طرح داشته باش که عکسهای خوشگل بگیری
کلاه و دستکش برای ماه اول
یک پتوی نوزادی کوچولو لازم داری
یک شامپو نوزاد
کرم زینک اکساید
دستمال مرطوب
پوشک
چند عدد حوله نازک برای خشک کردن که سایز خیلی بزرگی نداشته باشه و زود زود خشک بشه
تعداد کمی پارچه نخی (کهنه ی نخی)
یک حوله برای حمام کردن
تشک
رو انداز کتان
بازم میام

چه لیست خوبی گذاشتی گندم جان، خیلی کاربردی هست

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد