مسیر مادر شدن به نیمه رسیده و دیروز فهمیدم قرار است  پسردار شویم. با اینکه حس ششم از همان روزهای اول گواهی پسر می داد اما انگار تصوراتم از بچه دار شدن و پرورش آن همه اش بر مبنای دختر استوار شده بود. یک علتش هم‌ شاید این باشد که شاهد تولد و بزرگ شدن خواهر کوچکم بودم و انگار با دنیای دختربچه ها آشناترم و پرورش و تربیت یک پسر دنیای ناشناخته ای را پیش رویم می گذارد. خوشحالم و برای داشتن پسرم و سلامتیش تا این مرحله ی بارداری سپاسگزار خداوند هستم. همسر جان که در پوستش نمی گنجد. انگار پشت سر گذاشتن نیمه ی اول بارداری با موفقیت و حالا دانستن جنسیت او را به مرحله ی جدیدی از هیجان و شادی رسانده. او هم اتفاقا دختر دوست است اما داشتن پسری که او را با خودش به ماجراجویی هایش ببرد برایش کم لذت بخش نیست.

دنبال اسم با معنا در عین حال خوش آهنگ و اصیل می گردیم. اصیل به این معنا که ریشه داشته باشد و البته تکرار مکررات نباشد. مثلا آنهایی که مثل ما در خارج از وطن صاحب پسر شده اند یکی در میان اسم پسرهایشان دانیال و رایان است. همسر جان چند وقتی است روی ادریس کلیک کرده، خوش صداست و معنادار و اینجا هم ایدریس می گویند. من اوایل دوست داشتم اما الان نظرم خنثی است. خودم چند روزی است به صدرا فکر میکنم. به نظرم خیلی از ملاکهایمان را پوشش می دهد و همسر هم بدش نمی آید. باید ببینم تا یک ماه دیگر نظرم چقدر تغییر می کند. اگر اسمی در تم اسمهای انتخابی من به نظرتان آمد برایم کامنت بگذارید.

دو هفته ای می شود شبها قبل از خواب به داستانهای هزار و یک شب گوش می کنیم، برنامه ای که شبکه ی من و تو ساخته ، ترکیب انیمیشن و آهنگش  جالب است و هر قسمت کمتر از ده دقیقه است. محتوای داستانها اکثرا عاشقی و خیانت و سحر و جادوست اما شعرهایش را دوست دارم. سعی داریم روی ادبیات بیشتر وقت بگذاریم تا در آینده فارسی غنی تری به کودکمان آموزش بدهیم.

نظرات 11 + ارسال نظر
بیضا چهارشنبه 12 شهریور 1399 ساعت 16:41

صحرا جونم سلام امیدوارم حالت خوب باشه. خیلی خیلی ممنون از پیام های که گذاشته بودی من دو سال وبلاگ نیومدم ولی من و خانواده ام همه خوبیم به مرحمت الهی. باردار شدنت رو بهت تبریک میگم خیلی خوشحالم برات. پست میذارم و کم و بیش مینویسم از این دوسال.

بیضا جان خوش اومدی، برامون بیشتر بنویس

ترنج سه‌شنبه 11 شهریور 1399 ساعت 00:49 https://khoor-shid.blogsky.com/

من از اسم "آرون" خیلی خوشم میاد که همون "هارون" هست. ارمیا و ایلای و تیام هم اسمهای پسر خوبی هستند به نظر من.

من هم از اسم ارون خوشم میاد ولی فکر نکنم بخوام انتخابش کنم. مرسی از پیشنهادهات ترنج جان

فرهاد شنبه 8 شهریور 1399 ساعت 23:32 http://hamidfarhad.blogfa.com

ادریس به چه معنیه؟ریسنده اد؟ پویا قشنگه هم بمعنی پسره هم جستجوگره هم دوضربیه راحت تو زبون میگرده
بارداری وزایمان وشیردهی وشب بیداری وخرابی اندام مال زن؛ نام وفامیل مال مرد!

ادریس به معنای کسی که درس زیاد میداده بعضی جاها هم به معنای مفسر اومده. پویا رو دوست ندارم همینطوری
کلیتش شاید این باشه اما خدا رو شکر همسر جان توی همین دوران کم نذاشته و انشاالله که برای بعدش هم خدا بزرگه

ترانه چهارشنبه 5 شهریور 1399 ساعت 14:41 http://taraaaneh.blogsky.com

ببخشید کامنتی رو که برام گذاشته بود تصادفا پاک کردم. اما جوابش:

همین دیگه. استفاده از کامپیوتر برای بچه های کوچکتر خودش یک عامل حواس پرت کن هست. وای بحال اینکه توی یک خونه شلوغ باشن و خواهر و برادرشون هم ای شیطیوین کنن و تازه مشکل دقت و توجه هم داشته باشن. بعد وسطش دست میزنن به یک چیزی یک دفعه صدا قطع میشده باید برن از والدینشون کمک بخوان و..خلاصه دردسر عظیمیه. حالا میخوان مشاهده و ارزیابی هم بکنن..

پیش میاد خانم. نو پرابلم!
حالا اونایی که ارزیابی هم میکنن میدونن چه خبره نگران نباش

دلی چهارشنبه 5 شهریور 1399 ساعت 02:38

سلام ،تازه واردم ..اسم یونس برای گل پسر هم قشنگه ،خارجیش میشه یونا

سلام به شما. اینجا بیشتر جونا یا جونِس میگن و اسمش رو پیچیده میکنه همه جا بگه jonas هست ولی یونس خونده میشه یا اینکه که همون اول yonas میشه گذاشت. مرسی برای پیشنهاد

مینو چهارشنبه 5 شهریور 1399 ساعت 00:16 http://Minoog1382.blogfa.com

صدراخیلی قشنگه

مرسی مینو جان

محدثه سه‌شنبه 4 شهریور 1399 ساعت 03:58

چه حس خوبی وقتی داره جنسیت میگه... صدرا هم اسم قشنگیه.. سال دیگه همچین موقعی پسرک ۶ -۷ ماهه اس و این روزها گذشته... انشالله که نامدار باشه

ممنون محدثه جان
آره گاهی میگم کاش فست فوروارد بشه اما وقتی به دنیای بعد بارداری فکر میکنم میگم بذار فعلا لذت دنیای دونفره رو تا هست بچشم

مهتا سه‌شنبه 4 شهریور 1399 ساعت 01:30

سلام صحرا جونم پس حدسم درست بود نینی جون پسره ای جووونم
خدا خونواده سه نفره تون رو حفظ کنه برای هم
صحرا جون الان روزانه پیاده روی میکنی ؟ حتی اگه شده تو خونه راه برو که پاهات ورم نکنه
اینم توصیه مامان بزرگونه من

سعی میکنم اما این چند روزه به خاطر دانشگاه به ندرت فرصت میکنم. تصمیم گرفتم یه ساعت از مطالعه روزانه رو روی تردمیل انجام بدم. امیدوارم که عملیش کنم

taraaaneh یکشنبه 2 شهریور 1399 ساعت 07:36 http://taraaaneh.blogsky.com

سلام صحرا جان. تبریک میگم خیلی عالیه و حق دارین که خوشحال و هیجان زده باشین. کجای آمریکا هستی عزیزم؟
بعد هم این برنامه هزارو یک شب چه ساعتی پخش میشه به وقت کجا؟
راست میگی اسم رایان و دانیال زیاده. بنظر من یک اسمی بگذار برای پسرت که دایم ازش نپرسن کجاییه.
سام(Sam) , کیان،نوا ( که همون نوح هست).. بفکرم رسید بازم برات مینویسم.

سلام ترانه جان. خوش اومدی به خونه ی نقلی من
من ایالتی هستم که میگن don't mess
همسرم اپلیکیشنش رو روی گوشی نصب داره، تو قسمت آرشیو برنامه هاس هست اگه سرچ کنی پیدا می کنی حتما
برای من خیلی اون قسمت پرسیدن دیگران در اولویت نیست، بیشتر دوست دارم اسمی باشه که بتونن درست اداش کنن. اسم من و همسرم که چون H و A زیاد داره اصلا نمیتونن تلفظ کنن برا همین گزینه هامون محدوده. اسمهای خیلی کوتاه مثل سام هم نمیخوایم انتخاب کنیم چون معمولا اینجا خلاصه شده ی یه اسم دیگه است. اما از طرفی نمیخوایم یه اسم خیلی طول و دراز بذاریم. حالا فعلا در حال جستجوییم با کمک دوستانی مثل شما

Baran یکشنبه 2 شهریور 1399 ساعت 07:01 https://haftaflakblue.blogsky.com/

الهی شکر برای سلامتی مادر و گل پسرجان
و خیلی خیلی مبارکا باشه عزیز دلم
درپناه خداوند مابقی مسیر بخیرو خوشی طی شه و
قندو عسل جان را درآغوش بفشاری بلامیسر

سخت ترین کارهمین انتخاب اسمِ.اینکه خوش آهنگ بودنش هم براتون مهمه خیلی دوست داشتمبعضی اسم ها رو آدم دوست داره هی صدا کنه.هی صدا کنه،بس که خوش آهنگ و خوش لحنه
واین هر دو اسمی که ذکر کردین: قشنگه.
چند وقت پیش جایی مهمان بودیم،دختر خانواده از اسمش ناراضی بود.چندین بار مادرش رو شماتت کرد،که این چه اسمی بود برام انتخاب کردین؟با این اسم میشه رفت دانشگاه؟
معمولن در طایفه ما،
اسم دختر رو پدر انتخاب میکنه،اسم پسر رو مادر.
اجازه هست؟پسر تونو سه مدل صدا بزنم؟
صَدرا؟صَدرا جونم؟آقای صدرا؟تی بلامیسر

شما مختارید هرجور دوست دارید صدا بزنید حتی اگه اسمش رو صدرا نذاریم میخوام تو دنیای وبلاگی صدرا بمونه چون خاله باران خیلی قشنگ صداش میکنه

نسترن شنبه 1 شهریور 1399 ساعت 00:46 http://second-house.blogfa.com/

مبارک باشه منم دوست دارم بچه اولم پسر باشه ولی عمییییقا عااشق دخترم! دوست دارم اولی پسر باشه تا دختر برادر بزررگتر داشته باشهچون خودم عشق برادر بزرگم

صدرا قشنگه، ادریس من رو یاد مربی مهدکودک خواهرم میندازه یه پسرک معصوم داشت به اسم ادریس و من تنها همونجا این اسم رو شنیدم

ممنونم نسترن جان، چه جالب هیج وقت به این قضیه برادر بزرگه فکر نکردم شاید چون دور و ور ما خواهر بزرگه معمولا یه نقش خاصی داره تو حمایت و مهربونی. ادریس اسم رایجی هست تو بخشی از جامعه ی ما و یک برتری دیگه که داره اینه که اینجا هم اسم شناخته شده ایه بر خلاف صدرا. فعلا که جستجو ادامه داره

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد