کار کردن در داروخانه و سر و کله زدن با آدمهای مختلف باعث شده انواع تعریف  و تمجید، گله گزاری، تهدید و شکایت را تجربه کنم. این که چقدر مشتری ها حق داشتند و یا نداشتند بماند اما برای من کلاس آموزشی خوبی بوده تا با انواع اصطلاحات انگلیسی و شیوه های ابراز رضایت یا شکایت را یاد بگیرم. برای مثال امروز وقتی برای چند روز متوالی  آب آپارتمانمان قطع شد یک ایمیل بلند بالا برای مدیریت ساختمان نوشتم که دیگر کاسه صبرمان لبریز شده و برای جبران این همه آزار و اذیت، باید قسمتی از اجاره ی ماه بعدمان را تخفیف بدهند. هنوز جوابمان را ندادند اما لازم بود بدانند ما آنچنان مستاجرهای سر به زیری هم نیستیم. من قبلا برخورد ملایم و لطیفی با همه مدل آدم داشتم اما مدتی است دیگر به تناسب آدمها، رفتارم را تنظیم می کنم. مثلا اگر مشتری زور بگوید و بی منطقی درآورد خصوصا آنهایی که پشت تلفن زبان درازی می کنند، جوابشان را تا حد امکان در چارچوب حرفه ای اما مستدل و محکم می دهم. خیلی ها وقتی می بینند من لهجه دارم حتی برخوردشان تند تر می شود اما من دیگر مثل قدیمها به خودم نمی گیرم و سعی می کنم همیشه از موضع منطق جوابشان را بدهم. با یکی از داروسازها که کار می کنم مرد مسنی است که علیرغم این که همینجایی است و سالها تجربه ی کار دارد اما از سروکله زدن با مردم بیزار است برای همین وقتی هم شیفتیم من معمولا با مشتریها سر و کله می زنم و نتیجه اش هم تا حالا بد نبوده جز یکبار که یکی از مشتری ها رفتار بدی با من داشت و داروسازمان آمد و طرف را سرجایش نشاند. آستانه ی تحمل من به طرز عجیبی بالا رفته و همین باعث شده با عصبانی ترین آدمها در خنثی ترین حالت ممکن برخورد کنم و بعضی ها از همین ویژگی لجشان می گیرد و جری تر می شوند! به هر حال، در سیستم آمریکایی همه چیز بر اساس کاستومر سرویس و رضایت مشتری تعریف می شود و این باعث شده انتظارات غیرمنطقی گاهی به وجود بیاید. من سیستم نظرسنجی مان را هر چند وقت یکبار چک می کنم و گاهی می بینم به خاطر کار کوچکی که برای یه مشتری انجام دادم نمره ی بالایی گرفتم و گاهی برای یک تاخیر کوچک نمره ی منفی. علیرغم همه ی چالش ها خوشحالم که مسیرم به داروخانه و کار در آن خورد چرا که نقش به سزایی در ارتقاء مهارتهای اجتماعیم داشته و دارد. 

نظرات 3 + ارسال نظر
محدثه شنبه 17 خرداد 1399 ساعت 23:22

بنظرم یکی از راه های موفقیت و زندگی سالم و رو به رشد همینه.. حتی دین هم همین میگه..، جدل نکردن، سکوت به جا و تاب آوری وقتی شرایط قابل تغییر نیست

درست میگی محدثه جان، سکوت به جا از کلی جنگ و جدل بیجا جلوگیری میکنه

تیلوتیلو جمعه 16 خرداد 1399 ساعت 23:41 https://meslehichkass.blogsky.com/

سلام عزیزدلم
چقدر خوشحالم که میبینم اینهمه راضی هستی و مثل همیشه موفق

منم مثل تو کمتر از سختی های کار مینویسم ولی خب خدا رو شکر

ConopuS جمعه 16 خرداد 1399 ساعت 15:27

چالش جالبیه
و فکر میکنم ب نسبت بقیه خیلی زودتر و راحتتر با محیط هماهنگ شدی ب لطف همین چالش

آره آدم توی شرایط مجبوره سریعتر رشد کنه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد