غیرمنتظره

برای ثبت نام دانشگاه باید تاییدیه ی عدم ابتلا به سل تحویل می دادیم. پروتکل اینطوری است که اول باید تست پوستی اش را انجام دهیم. اگر منفی باشد که همان گزارش را تحویل دانشگاه می دهیم اگر مثبت باشد مرحله ی بعدیاسکن ریوی است. اینجا یک تست خونی هست که جایگرین تست پوستی شده به خاطر اختصاصیت بیشتر. اما چون گرانتر است دانشگاه اولویتش تست پوستی است. اما از شما چه پنهان تست پوستی من گرانتر از تست خون درآمد به دلایلی که مهمترینش بی اطلاعی خودم از پوشش بیمه ام بود. نهایتا تست پوستی صد دلار هزینه گذاشت روی دستم که چون مثبت شد بیخیال مراحل اسکن قفسه سینه شدم و مستقیم تست خون را انجام دادم و جواب منفی را بدون صرف هیچ هزینه ای گرفتم.حالا از این ندانم کاریهای من که بگذریم تست سل بهانه ای شد تا چکاپ سالیانه ام را انجام دهم و نتیجه ی آزمایش ها دو تا شاخ گنده روی سرم نشانده!  چربی  و قند خونم هر دو بالاست. شاید باورتان نشود حتی هموگلوبین  A1C ام هم بالاست. یعنی من در مرحله ی پیش دیابت هستم؟ نمونه ی خونی که ازم گرفتند حدود 7 ساعت بعد از سحری بود. تا جایی که میدانم قند خونم تقریبا ناشتا حساب می شد. کم خونی شدیدا وحشتناک دارم و یک یافته ی جدید اینکه T4 خونم شدیدا بالاست در حالی که TSH ام نرمال است. من در دوره ی لیسانسم تفسیر همه ی اینها را خواندم اما حالا کنار گذاشتن همه ی این جوابها کنار هم برایم سخت است. دو سال پیش که چکاپ انجام دادم همه چیز نرمال بود و حالا بعد از دو سال این همه تغییرات؟ ضمن اینکه هرکس من را ببیند باور نمی کند قند و چربی ام بالاست. من در دسته ی خیلی لاغرها تقسیم بندی می شوم. مثل این می ماند که بیرون لاغر و از درون چاقم! وقت دکترم برای چند هفته ی دیگر است. باید زنگ بزنم و وقتم را جلو بیندازم و زودتر بفهمم این چه بلایی است سرم آمده!

نظرات 3 + ارسال نظر
الی سه‌شنبه 7 خرداد 1398 ساعت 11:16

الان خوبی صحرا جان؟ بهتری؟
امیدوارم جواب آزمایشاتت خوب باشه و هیچ مشکل حادی نباشه

سلام الی جان. من مثل همیشه ام اما هنوز دکترمو ندیدم

تیلوتیلو سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1398 ساعت 23:04 http://meslehichkass.blogsky.com

سلام دوست جان
انشاله که بلا دور باشد
میدونی که برای آزمایش های چربی و قند باید ناشتا باشی و فاصله سحر تا 7 صبح ناشتا محسوب نمیشه
تا جایی که من یادم هست ناشتا برای آزمایش چربی یعنی 12 ساعت فاصله از آخرین وعده ی غذایی و برای قند هم گویا حداقل 8 ساعت هست....
عجالتاً مصرف نمک را خیلی خیلی محدود کن و سریعا به پزشک مراجعه کن
ولی برای چک آپ و آزمایش مجدد زمانی غیر از زمان روزه داری را انتخاب کن

درسته گندم جان. 12 ساعت برای چربی شامل یکی از آزمایش ها میشه و بقیه رو غیر ناشتا هم میشه انجام داد. قند خون لحظه ای من زیاد مهم نبود مهم آزمایش A1C بود که نیاز به ناشتایی نداره و اون بالا بود متاسفانه. حالا باید برم ببینم دکترم چه آزمایشهای تکمیلی مینویسه. ممنون از راهنماییت عزیزم

ابانا سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1398 ساعت 14:43

وقتیT4 بالاس قاعدتا باید TsH پایین باشه، حالا ک نرماله ینی از جایی بالاتر از تیروویید داره هورمون ترشح میشه ینی هیپوفیز یا هیپوتالاموس. قطعا پیگیری میخاد.
A1C بالا هم میره تو پره دیابت. ولی زیاد هم ب وزن ربط نداره. کمااینکه اگه t4 بالا داری خودش باعث لاغری میشع

آره باید برم بینم چه خبره. قبلنا به استاد بیمارستانمون نشون داده بودم جواب چکاپمو میگفت من مستعد کم کاری تیروئیدم فقط باید سالیانه چک کنم کی علایم نشون میده و میگفت چربی و تیروئیدم با انتظارش همخونی داره. البته اون زمان TSH تو رنج نزدیک پایین بود و کلسترولم مرزی بالا و خبری از T4 به این بالایی نبود.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد