اهرم

گاهی وقتها یادم می رود. گاهی  وقتها حواسم نیست. گاهی وقتها اسیر روزمرگی می شوم. گاهی آنقدر درگیر گیر و گرفتهای سطحی می شوم که آن تصویر بزرگ فراموشم می شود. برای همین گاهی لازم است تلنگری، نیشگونی، سیلی ای یا سطل آب سردی روی کله ام! نباید یادم برود که آن تصویر بزرگ، آن چشم انداز بلند مدت، آن آرمان چیزی است که زندگی را از آن ابتذال سطحی نجات می دهد و برایش معنا و مفهوم تعریف می کند.

بعضی ها خوش شانس هستند. همیشه اهرم فشاری برایشان فراهم بوده. این اهرم فشار می تواند والدین یا اعضای خانواده  یا فامیل باشند. می تواند مدرسه ای باشد که فضایش رقابتی است. می تواند طبقه ی اجتماعی باشد که در آن رشد و نمو کرده ای. بخواهم صادق باشم نقش چنین اهرم هایی در زندگیم خیلی کمرنگ بوده است. این همیشه خودم بودم که سوت مسابقه را می زدم. "صحرا بدو، تو می تونی. خط پایان نزدیکه" از وقتی به اینجا آمدم هم همینطور بودم. اما چند وقتی است انگار خسته شدم. انگار اهرم های داخلی کار نمی کنند. هر چه خودم را هل می دهم تکان نمی خورم. انگار گیر افتاده ام. درون خودم گیر افتادم. حتی از همسری هم کمک خواستم. اما انگار موثر نیست. همسری معتقد است دلتنگ یا به اصطلاح هوم سیک شده ام.نمی دانم شاید حق با او باشد. هرچه هست نیاز دارم  زودتر خودم  را جمع و جور کنم. یک امتحان بزرگ در پیش دارم و باید زودتر شروع کنم. 

نظرات 4 + ارسال نظر
غ ز ل یکشنبه 4 شهریور 1397 ساعت 08:59 http://life-time.blogsky.com/

منم نداشتم متاسفانه اگر داشتم خیلی خیلی موفق می شدم
من الان اهرمم رو انتخاب کردم :دی
دارم دنبال زمینه جلورونده تحقیق می کنم :)

والا تجربه ثابت کرده نباید منتظر اهرم نشست فقط باید یا علی گفت و قدم در میدان گذاشت

تیلوتیلو جمعه 2 شهریور 1397 ساعت 22:47

سلام دوست جان
چقدر کم پیدا شدی
درسته همه زندگی تلاش و تلاش و تلاش هست
اما گاهی یه کمی استراحت هم بد نیست
همیشه دویدن... گاهی قدم زدن...
به نظرم همین که هنوز داری تلاش میکنی و سعی میکنی اهرم ها را پیدا کنی و ازشون استفاده کنی یعنی هنوزم همون دختر فعال هستی

تنبل شدم گندم

کیهان جمعه 2 شهریور 1397 ساعت 20:44 http://mkihan.blogfa.com

مطمینم که موفق خوای شد.شک نکن

ممنون از اطمینان خاطر شما

مهتا چهارشنبه 31 مرداد 1397 ساعت 10:54

سلام. صحرا جان این روزها من اهرم فشار دارم اما ترسو شده ام وجرٱت ریسک کردن ندارم. میدانم که اگر کسب وکارم را راه بیندازم. موفق میشوم اما یک ترس افتاده درونم و رهایم نمیکند
بوس به روی ماهت

اگر حساب و‌کتابهات درسته یا علی بگو و شروع کن. گاهی ترس از شروع کردن آدم رو فلج میکنه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد