سرسختانه

 کار جدیدم را گرفتم. نمی گویم همان چیزی است که از اول دنبالش بودم ولی بعد از تغییر تصمیمم به بهترین گزینه ممکن مبدل شد. با در نظر گرفتن همه جوانب تصمیم گرفتم داروسازی بخوانم و فکر می کنید چه کاری گرفتم؟ تکنسین داروخانه! مدیر داروخانه که مثل من روزی مهاجر بوده با دیدن من و سابقه تحصیلیم بلافاصله من را پذیرفت. قبول کرد که به من فرصت بدهد و من می خواهم از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده کنم. البته فعلا در حال آموزش هستم و یک دنیا مطلب جدید است که هر روز دارد توی ذهنم لود می شود. خوبی آموزششان این است که جزء ساعات کاری حساب می شود و خیالت راحت است که داری کار می کنی و درآمد داری! از همان اول تحت تاثیر سیستم مدیریت شان قرار گرفتم. کمپانی که من در آن استخدام شدم جزء یکی از غول های داروخانه های زنجیره ای است و جای تعجب ندارد که سیستم خیلی خیلی منظم و سازمان یافته ای داشته باشند. دوره های آموزشی شان خیلی جامع و کامل است و شاید بزرگترین چالش من یاد گرفتن حجم فراوان لغت و اصطلاح است که فرصت تنبلی برای مغزم نمی گذارد! مجبورم همه شان را ببلعم و بعد از هضم سریع، همه شان را به کار بگیرم. چیزی کمتر از نشستن در کلاس های درس دانشگاه ندارد. می دانید من مشکل جدی با فهم جزوه ها و کلاس های آموزشی ندارم اما بزرگترین چالش من رویارویی با مشتری ها و فهمیدن کامل حرفهایشان است. گوشم به لهجه و تلفظ های مختلف عادت ندارد و طول می کشد تا بتوانم درک کنم چه می گویند و این در برخورد با مشتری جالب نیست. فکر کنید آفریقایی-آمریکایی ها یک لهجه دارند، اسپانیولی ها لهجه ای دیگر، خود آمریکایی های اصیل ایالتمان لهجه ی متفاوت دارند و کنار همه ی اینها لهجه های مهاجران سرتاسر دنیا را هم اضافه کنید! اوه خدای من! مجبورم تمرکز کامل کنم تا بفهمم چه می گویند! همین دیروز سروکارم با دو مربی با لهجه آمریکایی غلیظ افتاده بود و خدا می داند چند درصد حرفهایشان را از روی حدس فهمیدم. در کنار همه ی اینها حجابم را هم اضافه کنید. می توانم به وضوح ببینم بعضی ها خوششان نمی آید و زبان بدن و صورتشان موقع مواجهه با من عوض می شود!  بی انصافی نکنم خیلی ها هم هستند که با روی خوش از من استقبال می کنند و برایم آرزوی موفقیت می کنند. اینطوری است که من سعی می کنم پوست کلفت باشم و تحت تاثیر برخوردهای منفی قرار نگیرم. روی هم رفته از کلیت حرکتم راضی هستم و سعی می کنم یک قدم جلوتر باشم تا از به وجود آمدن خیلی از موقعیت های ناخوشایند احتمالی جلوگیری کنم. برایم دعا کنید. به دعاهای خیرتان بسیار نیازمندم!

نظرات 13 + ارسال نظر
Baran پنج‌شنبه 17 اسفند 1396 ساعت 01:45 http://haftaflakblue.blogsky.com/

الهی شکر،الهی همیشه خوب وخوش باشید ،...
الحمدالله خوبم.شکرخدا.مرسی بلامیسر
اختیار دارین،.. حضورتون برام خیلی ارزشمنده

Baran دوشنبه 14 اسفند 1396 ساعت 22:43 http://haftaflakblue.blogsky.com/

سلام صحرا بانوی عزیز
جهت احوال پرسی خدمت رسیدیم
الهی ،..خوب باشین وخوش،..سلامت باشیدو موفق
ما شما رو خیلی دوستتون می داریم

سلام باران عزیز. ممنون از احوالپرسی. من خوبم شکر. شما چطوری؟ می خونم و می بینم وبلاگتونو ببخش اگه کم حرفم

شیرین دوشنبه 7 اسفند 1396 ساعت 02:08 http://khateraha95.blogfa.com

عزیزم حتما موفق میشی
برات بهترینها رو ارزو میکنم

ممنونم شیرین جان

ترانه شنبه 5 اسفند 1396 ساعت 14:17

ای وای من ببخشید اخر کامنتم اسم شما رو تایپ کردم تو قسمت اسم هم اشتباهی اسم شما رو نوشتم معذرت میخوام

اشکالی نداره

صحرا شنبه 5 اسفند 1396 ساعت 14:15

سلام میدونم خیلی دیره ولی بابت پاسخ به کامنت طولانیم خیلی خیلی ممنونم خیلی خوشحال شدم وقتی خوندم رشته اینده و کار الانتون بهم مرتبط هست موفق که هستید موفق تر باشید بانو صحرای دوست داشتنی

ممنونم ترانه جان

ابانا دوشنبه 30 بهمن 1396 ساعت 04:12

موفق میشی. این روحیه ک تو داری شخصیت موفقیت رو داره.

ممنون که روحیه میدی

بهار شیراز دوشنبه 30 بهمن 1396 ساعت 02:41

با همین فرمان برو جلووووووووو...
عالیه ...رشته خوب و کار مرتبط عالیه
یه قدم جلو افتادی

فدات بهار جان. برام دعا کن

مینو یکشنبه 29 بهمن 1396 ساعت 07:38 http://minoog1382.blogfa.com

مبارک باشه عزیزم.ایشالاموفق باشی وخبرای خوش بیشتری اینجاازت بشنویم.

مممونم مینو جان

الی شنبه 28 بهمن 1396 ساعت 01:13 http://elhamsculptor.com

خوشحالم که کار تقریبا مناسبت رو پیدا کردی
امیدوارم تمام کارهات به خوبی و طبق برنامه پیش بره

ممنونم الی جان. من همچنان سرسختانه ادامه میدم

هنرمند شنبه 28 بهمن 1396 ساعت 00:45 http://www.honar5556.blogfa.com

سلام وعرض ادب

شماها فرشته هستین

ماهم از فرشتگان کمک می خواهیم

منتظر دستان سبز و سخاوتمند شما هستیم

خداوکیلی شرایط بسیار سخت است

6037691591878723

بانک صادرات

بنام هنرمند(یدالله ویسمرادی)

تیلوتیلو شنبه 28 بهمن 1396 ساعت 00:07 http://meslehichkass.blogsky.com/

عزیزدلم مبارکت باشه
تو برای چیز یادگرفتن همیشه آماده و مشتاقی
اینکه از تغییرات اینقدر خوب استقبال میکنی یعنی همون دختر همیشگی هستی
خدا را هزار مرتبه شکر
برات دعاهای خوب خوب دارم

قربانت گندم عزیز. من همیشه آماده یاد گرفتنم

کیهان جمعه 27 بهمن 1396 ساعت 23:08 http://mkihan.blogfa.com

موفق باشی بانو
بهترین ها را برات آرزو می کنم.امین

ممنونم جناب کیهان

Baran جمعه 27 بهمن 1396 ساعت 13:09 http://haftaflakblue.blogsky.com/

مبارکا باشه عزیزم
خدایا مراقب گل دخترصحرا بانوی عزیزم باش
خدایا درپناه خودِ ارحم الراحمینت محفوظ باشد.آمین
خدایا شکرت

ممنونم از دعای قشنگت و انژی مثبتی که میفرستی باران عزیز

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد