از کجا چه خبر

دیروز آخرین کلاسم را برگزار کردم و به پیشنهاد خودم با بچه ها عکس دسته جمعی گرفتم. این تجربه ی تدریس کوتاه مدت، چالش نسبتا بزرگی برایم بود از زبان و لهجه گرفته تا برخورد با دانشجوها تحت عنوان استاد. این که کنترل کلاس را به دست بگیرم، نه خیلی  بد اخلاق باشم که از آن چه هستم دور شوم و نه خیلی گشاده رو که بچه ها جدیم نگیرند.  نمی توانم بگویم چند درصد موفق شدم اما  فیدبک بچه ها در روز آخر و اصرارشان بر  تدریسم در ترم بعدی دل خوش کنک بود؛ حداقل استاد منفوری  نبودم :))

با یکی از استادهای دانشگاه که قریب به سی سال از عمرش را بیشتر در کانادا و کمتر در آمریکا سپری کرده مشورت کردم برای اینکه چگونه در محیط جدید خودم را تطبیق بدهم و چگونه جایگاه حرفه ای خودم را حفظ کنم و از رشته و حوزه تخصصی ام دور نشوم. تا حد زیادی توصیه های مفیدی کرد و البته بر سختی کارم در حین ورود به آنجا تاکید کرد، با این حال چند بار در حرفهایش تکرار کرد: never give up

من و آقای همسر آخر هفته می رویم چند روزی تعطیلات و بعدش من امتحان آمادگی تافل دارم. نمی دانم قبل رفتن می توانم امتحان را بدهم یا نه،در هر صورت اولویتم گرفتن نمره ی بالاست و باید برای آن بیشتر تلاش کنم.

راستی گفته بودم که  کورس آمادگی تافل که می رفتم استاد اولمان چنگی به دل نمی زد و با هماهنگی هم کلاسی ها تغییرش دادیم. در هر صورت مرد جالبی بود؛ یک انتروپولوژیست که علوم سیاسی خوانده و  یک باشگاه ورزشی را اداره می کند.خیلی ادعایش می شود و گاها از هر فرصتی استفاده می کند تا با ابزار مجازی، ابراز ارادت کند و من تا همین لحظه حسابی در آمپاس نگهش داشتم. چرا آدم ها این شکلی شدند؟ برای حریم همدیگر ارزشی قائل نیستند؟ در واقع من طرفدار دنیای کلاسیک هستم، جایی که هنوز جنتلمن ها و لیدی ها زندگی می کردند و شرافت، غرور و اصالت معنای واقعی داشت.

نظرات 4 + ارسال نظر
تیلوتیلو شنبه 31 تیر 1396 ساعت 10:08

سلام عزیزم
ببخش که نگرانت کردم
خوبم
الان عالیم
شما در چه حالی
کارات مرتبه؟

کارای منم مرتبه خدا رو شکر

محمدرضا پنج‌شنبه 29 تیر 1396 ساعت 08:33 http://bitterthancoffee.blogsky.com

برای لغت از اینجا استفاده کن خیلی خوبه و مفید:
https://ielts.magoosh.com/flashcards/vocabulary/decks

اپلیکیشن اندروید و ایفونم داره اگه اکانت بسازی سینک میشه که تا کجا خوندی و این حرفا

مرسی

محمدرضا چهارشنبه 28 تیر 1396 ساعت 22:47 http://bitterthancoffee.blogsky.com

گفتی تافل :( من که افتضاح دادم :( حالا دارم باز میخونم ولی برای IELTS
تافل به گروه خونیم نمیخورد :(
تو خوب بخون که چیزی از دست ندی
من یه ترم عقب افتادم حالا

من طرف آیلتس نرفتم از اول. با تافل تقریبا مچ شدم. ضعف لغت دارم که دلیلشم کم کاری خودمه. حالا فردا یه امتحان آزمایشی دارم ببینم چطور میشم

تیلوتیلو چهارشنبه 28 تیر 1396 ساعت 09:54

سلام
دنیای کلاسیکت لبخندم را کش دار کرد
استرس نداشته باش که عین همیشه موفق خواهی شد و بهترین ها در انتظارته
سفر خوش بگذره

امیدوارم گندم جان، امیدوار

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد