اسم

من مشکلی با صدا زده شدن به اسم کوچکم از سوی آقایان ندارم. نمی دانم چرا بعضی ها برای اسم کوچک تقدس مصنوعی درست می کنند. اسم گذاشته اند که صدایت کنند دیگر. حالا مثلا همکلاسی ات تو را به اسم کوچک صدا بزند خبط بزرگی کرده است؟ البته خیلی با این مشکل دارم که طرف حسابم فکر کند چون می تواند اسم کوچکم را صدا بزند حق چیزهای دیگر هم دارد اما در کل حساسیتی روی این قضیه اسم کوچک ندارم. خودم هم راحتترم اطرافیانم را به اسم کوچک صدا کنم. ولی از آنجاییکه تعداد افراد باشعوری که متوجه باشند وقتی طرف اجازه می دهد به اسم کوچک صدایش کنند به این معنا نیست که اجازه عبور از حریم ها را دارد، کم است در نتیجه ما مانده ایم و یک مشت آقا و خانم فلانی که سند خورده به نام آبا و اجدادیمان. من اسم کوچکم را دوست دارم با اینکه این روزها بازار اسمم از  رونق افتاده و در رده اسم های دمده طبقه بندی می شود ولی هم معنی اسمم  قشنگ است و هم آهنگ صدا کردنش. تازه کار را هم برای عشاق محترم راحت می کند وقت خطاب کردنهای عاشقانه!

نظرات 4 + ارسال نظر
بهار شیراز چهارشنبه 2 تیر 1395 ساعت 11:55 http://baharammm.blogsky.com/

منم دوست دارم با اسم کوچیک صدام کنن. خودمم دوست دارم آدم بزرگا رو هم با اسم خودشون صدا کنن. بدم میاد بگن مامان فلانی ...
حتی بعضی وقتا که سر کیف هستم ، مادرم رو هم خاتون صدا می کنم این یعنی عشق ...
وقتی اسمم صدا میشه با میم مالکیت که دیگه

اون میم مالکیت که آخر عاشقانه است

تیلوتیلو سه‌شنبه 1 تیر 1395 ساعت 16:12 http://meslehichkass.blogsky.com/

پدر هر روز نمیاد
اقای مزاحم که با بودن پدر مشکلی نداره
پدر هم باشه میاد بساطش را پهن میکنه تازه با پدر هم کلی هم صحبت میشه
اقای دکتر هم تاحالا با پدر روبرو شده... البته چندین سال پیش

چه جالب. ای ول به آقای مزاحم!

آنا سه‌شنبه 1 تیر 1395 ساعت 14:29

اسم دمده دوست دارم. کمتر می گذارند کمتر هم شنیده می شود.
متأسفانه مشکل در همان حریم هاست. در ایران یا این طرف خط هستند یا آن طرف. حد وسطی ندارند. یا باید مثل سگ باشی یا مثل گربه باشی. حد انسانی را من هنوز در محیط های اجتماعی ندیده ام.

ما یه جمعهای خیلی محدود 4-5 نفره داریم اسم کوچیک همو صدا میکنیم با بقیه نمیشه

تیلوتیلو سه‌شنبه 1 تیر 1395 ساعت 11:38 http://meslehichkass.blogsky.com/


منم با اسم کوچک مشکل ندارم
در محل کارم هم بیشتر افراد به اسم کوچک صدام میکنن
به خصوص که پدرم هم با این مساله مشکل ندارن و من رو تو محیط کار با اسم کوچک صدا میکنن، مشتری ها هم عادت کرده اند

گندم دیگه پدرت نمیاد سرکار؟ آخه گفته بودی آقای مزاحم و آقای دکتر اومدن تو دفترت نشستن

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد