مذاکره

می گویند نباید رابطه ها را  با هم مقایسه کرد. اما من می گویم اتفاقا مقایسه می تواند برایمان روشن کند که تفاوت ها چیست، اشتباهات کجایند و معیار درست از نادرست چیست. قبول کردم که دوره آشنایی را با آقای خاستگار شروع کنم. کاملا منطقی. این آقا نه ادعای عاشقی دارد و نه می خواهد چیزی را زورکی به دست بیاورد. می گوید دنبال تنش و چالش نیست و می خواهد زندگی کند، یک زندگی با افق روشن. همان چیزی که من هم می خواهم. وقتم را نمی گیرد اما حواسش به من هست. من رک و راست از هر آنچه از زندگی مشترک انتظار دارم برایش گفتم. از اینکه می خواهم حتما درس بخوانم. از اینکه حوصله اصکاک توی رابطه را ندارم. یک زندگی آرام رو به جلو می خواهم و نمی خواهم وقتم را صرف بزرگ کردن یا تغییر کسی بکنم. وقتمان را صرف صحبت درباره مسائلی مانند انتظارات شخصی، اهداف و آرزوهای شغلی و تحصیلی،  بچه داری و غیره می کنیم. وقتی یاد حرفهایی که با آقای سابقا عاشق می زدیم هم خنده ام می گیرد هم غصه. او به طرز ماهرانه ای حرفهای فانتزی می زد و من را غرق این فانتزی ها می کرد و من هم غرق در رویای زندگی عاشقانه همه چیز را نادیده می گرفتم. اما وقتی واقعیت ها مثل پتک بر سر فانتزی هایمان فرود آمد از هم گسستیم و هرکدام به گوشه ای پرت شدیم. فرق این آقای خاستگار با آن آقای سابقا عاشق این است که قصد ازدواج دارد و فکر همه جایش را کرده است. آدم آرام، صبور، با حوصله ، عاقل و بالغی که نقطه مخالف آن آدمی است که من عاشقش شده بودم. داریم حرف می زنیم و او از روندی که داریم پیش می رویم خوشحال است. می گوید حس خوبی نسبت به این آشنایی دارد و من را دختری منطقی، پخته و اهل زندگی می داند. احساسم خاموش است و منطق دارد جولان می دهد. حتی رفتم ایالت و شهری را که قرار است برای زندگی برود را توی گوگل سرچ کردم. دیدم دقیقا همان فاکتورهایی را دارد که زمانی جزء آرزوهای دوردستم بوده. ازدواج یک قرارداد دوستانه است؟ ازدواج یک قرارداد دوستانه است!

نظرات 5 + ارسال نظر
تیلوتیلو یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 ساعت 15:06 http://meslehichkass.blogsky.com/

سلام عزیزم
امیدوارم این روزهات مثل عسل شیرین بشه
به روزهای گذشته فکر نکن
به آینده ای فکر کن که میخوای بسازیش
از حال لذت ببر
بزار کسی که لایقته کنارت قرار بگیره
چه خبر

سلام گندم. در حال مذاکره ایم فعلا

آنا یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 ساعت 13:22 http://aamiin.blogsky.com

آخ خدایا. قرارداد دوستانه؟! اوکی، می دونی یاد کی افتادم؟ یاد وقتی که می خواستی رابطه را با آقای عاشق شروع کنی و نگران منطقت بودی؟ خوب امیدوارم که الان حال خوبی داشته باشی.

آره اون موقع ادای منطقی بودنو براش درمیاوردم در حالی که تو دلم عاشقش شده بودم. این یکی خاموش خاموشم. دنبال اطمینان خاطر میگردم که ظاهرا میتونه بهم بده. حال خوب و بد هم برام تعریفی نداره.

سایه یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 ساعت 01:45 http://ghese83.blogsky.com

سلام
صحرا..فارغ از نتیجه عمیقا خوشحالم از خوندن این کلمات..
بخیر و شادی و آرامش ان شاالله..
.
.
عزیزم مشکلی نیست خونه ی تازه ت رو لینک کنم؟

سلام سایه عزیزم. نمیدونم چی داره میشه، هرچی هست خدا کنه خیر باشه
آره عزیزم مشکلی نیست. لینک کن

محمدرضا شنبه 11 اردیبهشت 1395 ساعت 23:23 http://bitterthancoffee.blogsky.com

وقتم را نمی گیرد اما حواسش به من هست...

منم از اینا میخوام :(

با این اوصاف خیلی بهتر از آقای سابقا عاشق هست که

ملاک اگه اینا باشه اره خیلی خیلی بهتره. اما اونجا داستان دل بود و اینجا عقل

تیلوتیلو شنبه 11 اردیبهشت 1395 ساعت 10:14 http://meslehichkass.blogsky.com/

خیلی خوبه که داری منطقی فکر میکنی
زندگی برای ما صبر نمیکنه
خیلی برات خوشحالم
مطمئنم با این همه درایت بهترین تصمیم را میگیری

برام دعا کن گندم. خودم نمیدونم چی خیره

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد